Hakukonemediat luottaa jatkossakin ulkopuoliseen ammattiapuun hakukoneoptimoinnissa. Yhteistyö optimointipalveluissa saa loogista jatkumoa, kun tamperelainen NoframE lähtee mukaan optimointiyhteistyöhön.
Blowback on vastannut keväästä 2008 lähtien Hakukonemedioiden hakukoneoptimointi palveluista, toimien vastuullisena toteuttajana erilaisissa optimointiin ja löydettävyyteen liittyvissä projekteissa. Yhteistyö on ollut joustava tapa tarjota asiakkaille alan parasta palvelua myös orgaanisen hakukonenäkyvyyden kehitykseen.
Ammattilaisista on pulaa
Hakukoneoptimointi on pitkälti itse opiskeltava taitolaji, jonka todellisia osaajia Suomessa on vielä yllättävän harvassa. Siksi ammattitaitoisen henkilökunnan rekrytointi on usein haastavaa. Rekrytoinnille vaihtoehtona on ulkoistaminen ja yhteistyön kehitys alan toimijoiden kesken, mitä kautta palvelun laadusta ei tarvitse tinkiä. Yhteistyötä, jopa yhdistymisiä alalla on jo nähty ennenkin, kuten esimerkiksi alkuvuodesta 2008 perustettu neljän alan yksityisyrittäjän aikaansaama Tulos. Tulevaisuudessa vastaavaa tullaan näkemään varmasti, sillä kovasta kasvusta riippumatta, alan parasta osaamista on edelleen kätkeytyneenä pieniin toimijoihin.
-
Blowback täyttää tänään kymmenen vuotta
-
eBuusti kouluttaa 2011: Hakukoneoptimointi, AdWords, Analytics
-
Kotisivut yritykselle lähes ilmaiseksi - vain 2,70/kk!
-
Google-Mainonta 2.0 saapuu Pirkanmaalle
-
Internet-markkinointi -koulutus 11.03.2010
-
Miksi Open Source julkaisujärjestelmä rokkaa
-
Uudistimme kotisivumme
-
Canonical ohjaa hakukoneita halutulle sisältösivulle
-
Googlea paketti- vai palveluhintaan?
-
Hakukonemediat, Blowback ja NoframE yhteistyöhön
Kommentit
Jakke 10 vuotta sitten ↑0↓0
Tässä ku lueskelee eri blogeja ni kyllä se tulee aika selkeesti esille että aina ne samat 5 jamppaa on joka firmassa/sivustolla jollain tavalla mukana.